Απώλειες πολλών δισεκατομμυρίων είχαν τα ασφαλιστικά ταμεία από το κούρεμα των ελληνικών ομολόγων υπό ελληνικό και ξένο δίκαιο (το λεγόμενο PSI) με αποτέλεσμα να βρίσκονται κυριολεκτικά σε άθλια οικονομική κατάσταση.
Οι συνολικές απώλειες των ασφαλιστικών ταμείων, με βάση τις τρέχουσες τιμές των τίτλων που έχουν στην κατοχή τους, ξεπερνούν τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ ή το 73% της ονομαστικής αξίας τους πριν το PSI! Παράλληλα η αύξηση της ανεργίας (24% το 2012, δηλ. 1.200.000 άτομα) και η μείωση των μισθών στερεί την κοινωνική ασφάλιση από πόρους της τάξης των 9,5 δις ευρώ, η εισφοροδιαφυγή από την αδήλωτη και ανασφάλιστη εργασία καθώς και από τις ευέλικτες μορφές απασχόλησης με 8,5 δις ευρώ και η μη καταβολή των οφειλών του κράτους από το 1993 στα ασφαλιστικά Ταμεία (12 δις ευρώ) συρρικνώνουν σοβαρά την οικονομική κατάσταση της κοινωνικής ασφάλισης.
Τα στοιχεία που δημοσίευσε η Τράπεζα της Ελλάδος μετά από αίτημα του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Μητρόπουλου, δείχνουν ότι το κούρεμα του ελληνικού χρέους που έγινε τον προηγούμενο Μάρτιο έφερε στα Ασφαλιστικά Ταμεία απώλειες ύψους 7,3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ειδικότερα, η ονομαστική αξία του Κοινού Κεφαλαίου (το «κοινό ταμείο» στο οποίο είχαν κατατεθεί υποχρεωτικά όλα τα διαθέσιμα κεφάλαια των ασφαλιστικών ταμείων και επενδύονταν σε ελληνικά ομόλογα) από 18,7 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν στις 9 Μαρτίου 2012 μειώθηκε κατά 53,5% λόγω του PSI. Σύμφωνα με τους πίνακες, η ονομαστική αξία των μερίδων των διαθέσιμων κεφαλαίων των ασφαλιστικών Ταμείων έπεσε από τα 17,3 δισ. ευρώ στα 10,064 δισ. στις 12 Μαρτίου 2012 όταν ολοκληρώθηκε το κούρεμα των ελληνικών ομολόγων από την κυβέρνηση Παπαδήμου. Επιπλέον, μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης του PSI, που αφορούσε ομόλογα του ελληνικού δημοσίου υπό ξένο δίκαιο, η ονομαστική αξία του Κοινού Κεφαλαίου είχε νέα μείωση ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, πέφτοντας τελικά στα 8,8 δισ. περίπου. Έτσι, η συνολική μείωση στα κεφάλαια των ασφαλιστικών ταμείων λόγω του κουρέματος του ελληνικού χρέους ήταν 8,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ποσά αυτά αφορούν την ονομαστική αξία των ομολόγων των Ασφαλιστικών Ταμείων. Κι αυτό γιατί η τρέχουσα αξία των ίδιων ομολόγων είναι ακόμα μικρότερη. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία στις 31 Ιουλίου 2012, οι τίτλοι του Κοινού Κεφαλαίου των ασφαλιστικών ταμείων είχαν τρέχουσα αγοραία αξία ύψους μόλις 4,745 δισεκατομμυρίων ευρώ. Δηλαδή οι συνολικές απώλειες των ασφαλιστικών ταμείων, με βάση τις τρέχουσες τιμές των τίτλων που έχουν στην κατοχή τους, ξεπερνούν τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ ή το 73% της ονομαστικής αξίας τους πριν το PSI! Ωστόσο, όπως επισημαίνει η Τράπεζα της Ελλάδος, «η ονομαστική αξία δεν πρέπει να συγχέεται με την τρέχουσα αγοραία αξία των τίτλων, η οποία προκύπτει από τις τιμές διαπραγμάτευσης των τίτλων στην ασφαλιστική αγορά». Η ΤτΕ προσθέτει ότι παρότι στην παρούσα συγκυρία οι τιμές διαπραγμάτευσης των ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου υπολείπονται κατά πολύ της ονομαστικής αξίας τους, είναι η ονομαστική αξία των ομολόγων κάθε ασφαλιστικού Ταμείου που συμμετέχει στο Κοινό Κεφάλαιο την οποία θα εισπράξει από το Ελληνικό Δημόσιο όταν λήξουν οι τίτλοι αυτοί. Εκτός βέβαια αν έχει γίνει νέο κούρεμα μέχρι τότε ή αν κάποιο Ταμείο αποφασίσει να πουλήσει ομόλογα τώρα για να εξασφαλίσει ρευστότητα...
Κι ολα αυτα καταγράφονται οταν η τροικα απαιτεί να τεθεί τέλος στην πενθήμερη εργασία στον ιδιωτικο τομέα και να κουρευτουν οι αποζημιώσεις λόγω απόλυσης ή συνταξιοδοτότησης.
Για τις νεες απαιτήσεις της τροικας στα εργασιακά ολα θα κριθούν στη συνάντηση που θα εχει την ερχόμενη εβδομάδα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασιας. Το θέμα με το ηλεκτρονικό μήνυμα της τρόικας έφερε στην δημοσιότητα η εφημερίδα “Ημερησία” ενω το “Βήμα” αποκάλυψε το non paper, στα αγγλικά και τα ελληνικά, της τρόικας για τις ρυθμίσεις στην αγορά εργασίας ενόψει των διαπραγματεύσεων με την ελληνική κυβέρνηση.
Στην ευελιξία των εργασιακών ρυθμίσεων η τρόικα προτείνει:
-Αύξηση της ευελιξίας των προγραμμάτων εργασίας:
-Αύξηση του μέγιστου αριθμού ημερών εργασίας σε 6 ημέρες ανά εβδομάδα για όλους τους τομείς.
-Ορισμός της ελάχιστης ημερησίας ανάπαυσης στις 11 ώρες.
-Αποσύνδεση των ωρών εργασίας από τις ώρες λειτουργίας της επιχείρησης.
-Άρση των περιορισμών σχετικά με τον ελάχιστο/ μέγιστο χρόνο ανάμεσα στις πρωινές και τις απογευματινές βάρδιες.
- Να επιτρέπεται η άδεια δυο διαδοχικών εβδομάδων να ληφθεί οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια του χρόνου στους εποχικούς τομείς.
Συμφωνα με το κειμενο της τρόικας τα προγράμματα εργασίας μπορούν να γίνουν πιο ευέλικτα. Οι απαιτούμενες δράσεις περιλαμβάνουν την αύξηση του μέγιστου αριθμού των εβδομαδιαίων εργάσιμων ημερών, νέες ρυθμίσεις για τον χρόνο εργασίας και τη διευθέτηση του ημερήσιου χρόνου εργασίας και την λήψη της ετήσιας άδειας. Η αναθεώρηση της εργατικής νομοθεσίας για συγκεκριμένους τομείς ή επαγγέλματα στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων στις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών είναι απαραίτητη για την επιτυχία των τελευταίων μεταρρυθμίσεων
Επίσης στο ιδιο κειμενο τονίζεται οτι δεν θα πρέπει να υπάρξει υπαναχώρηση σε σχέση με τις πρόσφατες μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας. Η αποστολή καλωσορίζει τον κοινωνικό διάλογο ως μέσο διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους, καθώς και για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που παραμένουν στην αγορά εργασίας. Οι εργασιακές μεταρρυθμίσεις που εισήχθησαν το Μάρτιο, συμπεριλαμβανομένης της απαιτούμενης επανευθυγράμμισης των κατώτατων ορίων μισθών, πρέπει να διατηρηθούν πέραν του τρέχοντος γύρου του κοινωνικού διαλόγου, και η κυβέρνηση θα πρέπει να ενεργήσει αναλόγως για να το διασφαλίσει αυτό.
-Η κυβέρνηση θα πρέπει να κάνει τα εξής βήματα προς την καλύτερη λειτουργία των αγορών εργασίας και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης
- Το πλαίσιο για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού πρέπει να αναθεωρηθεί ώστε να διασφαλιστεί ότι η δυναμική των μισθών υποστηρίζει την πλήρη απασχόληση. Μετά τα μέτρα που ελήφθησαν το Φεβρουάριο για την εκ νέου ευθυγράμμιση των κατώτατων ορίων μισθών, ο στόχος - όπως συμφωνήθηκε στο πρόγραμμα - θα πρέπει να είναι η υιοθέτηση ενός χρονοδιαγράμματος για τη θέσπιση ενιαίου ελάχιστου νόμιμου μισθού σε μόνιμη βάση νομοθετημένου από την κυβέρνηση μετά από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους. Αυτό το σύστημα θα πρέπει να παρέχει ένα βασικό επίπεδο για τα εισοδήματα από εργασία.
-Το μη μισθολογικό κόστος εργασίας και τα εμπόδια στην απασχόληση θα πρέπει να αντιμετωπιστούν για την υποστήριξη της ανταγωνιστικότητας και την ελάφρυνση της πίεσης επί των μισθών: Η φορολογική επιβάρυνση της εργασίας θα πρέπει να μειωθεί. Θα πρέπει να προταθούν συγκεκριμένα μέτρα για τη μείωση των συντελεστών κοινωνικών εισφορών κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες με έναν δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο (όπως προβλέπει το δεύτερο πρόγραμμα).
- Λοιπά μη μισθολογικά κόστη, που τελικά επηρεάζουν το κόστος εισόδου και εφόδου, θα πρέπει να επανεξεταστούν και να μειωθούν, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα των πρόσφατων μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας.
-Οι υπερβολικές κανονιστικές επιβαρύνσεις θα πρέπει να μειωθούν, ενώ η ρυθμιστική αποτελεσματικότητα θα πρέπει να αυξηθεί. Αυτές περιλαμβάνουν τις περίπλοκες διαδικασίες υποβολής στοιχείων και απαιτήσεις έγκρισης από την Επιθεώρηση Εργασίας. Μια ολοκληρωμένη στρατηγική για τη μεταρρύθμιση της Επιθεώρησης Εργασίας. Θα πρέπει να υιοθετηθεί ένας χάρτης πορείας και να συναφθεί μια ανεξάρτητη αξιολόγηση της Επιθεώρησης Εργασίας από διεθνείς εμπειρογνώμονες, που θα καλύπτει τα καθήκοντα, τις δραστηριότητες, τη διάρθρωση και την επιβολή και τη δομή ποινών για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας (συμπεριλαμβανομένης της αδήλωτης εργασίας) σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητ ας. Η κυβέρνηση θα πρέπει να είναι έτοιμη να λάβει άμεσα τα αναγκαία διορθωτικά μέτρα αμέσως μετά από αυτό.
-Η ανεργία είναι πολύ υψηλή, και απαιτούνται πολιτικές για να μη γίνει δομική. Το ΕΚΤ μπορεί να παρέχει τους πόρους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ενσωμάτωση των ανέργων σε οικονομικούς τομείς με υψηλότερη δυναμική ανάπτυξης. Οι διαδικασίες που σχετίζονται με προγράμματα του ΕΚΤ (δηλ. εκείνες που συνδυάζουν εργασία και εκπαίδευση μαζί με τα προγράμματα κοινωνικής εργασίας) θα πρέπει να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό, με σκοπό να ξεκινήσει η εφαρμογή των προγραμμάτων έως το τέλος Σεπτεμβρίου.
Κι όλα αυτα απαιτούνται απο την τρόικα όταν σύμφωνα με την έκθεση του ΙΝΕ- ΓΣΕΕ για την Ελληνική Οικονομία, το ποσοστό της πραγματικής ανεργίας τα επόμενα χρόνια θα φθάσει το 34%. Μάλιστα, οι ειδικοί εκτιμούν ότι η ανεργία θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα τουλάχιστον μια 7ετία. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με το Ινστιτούτο της ΓΣΕΕ, το εισόδημα των εργαζομένων και των συνταξιούχων έχει μειωθεί κατά 50% σε σχέση με το 2008, λόγω της περικοπής μισθών και συντάξεων αλλά και των νέων φόρων, ρίχνοντας την αγοραστική δύναμη των ελληνικών νοικοκυριών, σε επίπεδα της δεκαετίας του 1980. Σύμφωνα με την έκθεση της ΓΣΕΕ, για το 2012, οι πραγματικοί μισθοί στην Ελλάδα σε σχέση με τον μέσο όρο των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαμορφώνονται στο 68,5%με τάση την περαιτέρω υποχώρηση.
Οι συνολικές απώλειες των ασφαλιστικών ταμείων, με βάση τις τρέχουσες τιμές των τίτλων που έχουν στην κατοχή τους, ξεπερνούν τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ ή το 73% της ονομαστικής αξίας τους πριν το PSI! Παράλληλα η αύξηση της ανεργίας (24% το 2012, δηλ. 1.200.000 άτομα) και η μείωση των μισθών στερεί την κοινωνική ασφάλιση από πόρους της τάξης των 9,5 δις ευρώ, η εισφοροδιαφυγή από την αδήλωτη και ανασφάλιστη εργασία καθώς και από τις ευέλικτες μορφές απασχόλησης με 8,5 δις ευρώ και η μη καταβολή των οφειλών του κράτους από το 1993 στα ασφαλιστικά Ταμεία (12 δις ευρώ) συρρικνώνουν σοβαρά την οικονομική κατάσταση της κοινωνικής ασφάλισης.
Τα στοιχεία που δημοσίευσε η Τράπεζα της Ελλάδος μετά από αίτημα του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Μητρόπουλου, δείχνουν ότι το κούρεμα του ελληνικού χρέους που έγινε τον προηγούμενο Μάρτιο έφερε στα Ασφαλιστικά Ταμεία απώλειες ύψους 7,3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ειδικότερα, η ονομαστική αξία του Κοινού Κεφαλαίου (το «κοινό ταμείο» στο οποίο είχαν κατατεθεί υποχρεωτικά όλα τα διαθέσιμα κεφάλαια των ασφαλιστικών ταμείων και επενδύονταν σε ελληνικά ομόλογα) από 18,7 δισεκατομμύρια ευρώ που ήταν στις 9 Μαρτίου 2012 μειώθηκε κατά 53,5% λόγω του PSI. Σύμφωνα με τους πίνακες, η ονομαστική αξία των μερίδων των διαθέσιμων κεφαλαίων των ασφαλιστικών Ταμείων έπεσε από τα 17,3 δισ. ευρώ στα 10,064 δισ. στις 12 Μαρτίου 2012 όταν ολοκληρώθηκε το κούρεμα των ελληνικών ομολόγων από την κυβέρνηση Παπαδήμου. Επιπλέον, μετά την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης του PSI, που αφορούσε ομόλογα του ελληνικού δημοσίου υπό ξένο δίκαιο, η ονομαστική αξία του Κοινού Κεφαλαίου είχε νέα μείωση ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, πέφτοντας τελικά στα 8,8 δισ. περίπου. Έτσι, η συνολική μείωση στα κεφάλαια των ασφαλιστικών ταμείων λόγω του κουρέματος του ελληνικού χρέους ήταν 8,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ποσά αυτά αφορούν την ονομαστική αξία των ομολόγων των Ασφαλιστικών Ταμείων. Κι αυτό γιατί η τρέχουσα αξία των ίδιων ομολόγων είναι ακόμα μικρότερη. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία στις 31 Ιουλίου 2012, οι τίτλοι του Κοινού Κεφαλαίου των ασφαλιστικών ταμείων είχαν τρέχουσα αγοραία αξία ύψους μόλις 4,745 δισεκατομμυρίων ευρώ. Δηλαδή οι συνολικές απώλειες των ασφαλιστικών ταμείων, με βάση τις τρέχουσες τιμές των τίτλων που έχουν στην κατοχή τους, ξεπερνούν τα 12 δισεκατομμύρια ευρώ ή το 73% της ονομαστικής αξίας τους πριν το PSI! Ωστόσο, όπως επισημαίνει η Τράπεζα της Ελλάδος, «η ονομαστική αξία δεν πρέπει να συγχέεται με την τρέχουσα αγοραία αξία των τίτλων, η οποία προκύπτει από τις τιμές διαπραγμάτευσης των τίτλων στην ασφαλιστική αγορά». Η ΤτΕ προσθέτει ότι παρότι στην παρούσα συγκυρία οι τιμές διαπραγμάτευσης των ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου υπολείπονται κατά πολύ της ονομαστικής αξίας τους, είναι η ονομαστική αξία των ομολόγων κάθε ασφαλιστικού Ταμείου που συμμετέχει στο Κοινό Κεφάλαιο την οποία θα εισπράξει από το Ελληνικό Δημόσιο όταν λήξουν οι τίτλοι αυτοί. Εκτός βέβαια αν έχει γίνει νέο κούρεμα μέχρι τότε ή αν κάποιο Ταμείο αποφασίσει να πουλήσει ομόλογα τώρα για να εξασφαλίσει ρευστότητα...
Κι ολα αυτα καταγράφονται οταν η τροικα απαιτεί να τεθεί τέλος στην πενθήμερη εργασία στον ιδιωτικο τομέα και να κουρευτουν οι αποζημιώσεις λόγω απόλυσης ή συνταξιοδοτότησης.
Για τις νεες απαιτήσεις της τροικας στα εργασιακά ολα θα κριθούν στη συνάντηση που θα εχει την ερχόμενη εβδομάδα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασιας. Το θέμα με το ηλεκτρονικό μήνυμα της τρόικας έφερε στην δημοσιότητα η εφημερίδα “Ημερησία” ενω το “Βήμα” αποκάλυψε το non paper, στα αγγλικά και τα ελληνικά, της τρόικας για τις ρυθμίσεις στην αγορά εργασίας ενόψει των διαπραγματεύσεων με την ελληνική κυβέρνηση.
Στην ευελιξία των εργασιακών ρυθμίσεων η τρόικα προτείνει:
-Αύξηση της ευελιξίας των προγραμμάτων εργασίας:
-Αύξηση του μέγιστου αριθμού ημερών εργασίας σε 6 ημέρες ανά εβδομάδα για όλους τους τομείς.
-Ορισμός της ελάχιστης ημερησίας ανάπαυσης στις 11 ώρες.
-Αποσύνδεση των ωρών εργασίας από τις ώρες λειτουργίας της επιχείρησης.
-Άρση των περιορισμών σχετικά με τον ελάχιστο/ μέγιστο χρόνο ανάμεσα στις πρωινές και τις απογευματινές βάρδιες.
- Να επιτρέπεται η άδεια δυο διαδοχικών εβδομάδων να ληφθεί οποτεδήποτε κατά τη διάρκεια του χρόνου στους εποχικούς τομείς.
Συμφωνα με το κειμενο της τρόικας τα προγράμματα εργασίας μπορούν να γίνουν πιο ευέλικτα. Οι απαιτούμενες δράσεις περιλαμβάνουν την αύξηση του μέγιστου αριθμού των εβδομαδιαίων εργάσιμων ημερών, νέες ρυθμίσεις για τον χρόνο εργασίας και τη διευθέτηση του ημερήσιου χρόνου εργασίας και την λήψη της ετήσιας άδειας. Η αναθεώρηση της εργατικής νομοθεσίας για συγκεκριμένους τομείς ή επαγγέλματα στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων στις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών είναι απαραίτητη για την επιτυχία των τελευταίων μεταρρυθμίσεων
Επίσης στο ιδιο κειμενο τονίζεται οτι δεν θα πρέπει να υπάρξει υπαναχώρηση σε σχέση με τις πρόσφατες μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας. Η αποστολή καλωσορίζει τον κοινωνικό διάλογο ως μέσο διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους, καθώς και για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που παραμένουν στην αγορά εργασίας. Οι εργασιακές μεταρρυθμίσεις που εισήχθησαν το Μάρτιο, συμπεριλαμβανομένης της απαιτούμενης επανευθυγράμμισης των κατώτατων ορίων μισθών, πρέπει να διατηρηθούν πέραν του τρέχοντος γύρου του κοινωνικού διαλόγου, και η κυβέρνηση θα πρέπει να ενεργήσει αναλόγως για να το διασφαλίσει αυτό.
-Η κυβέρνηση θα πρέπει να κάνει τα εξής βήματα προς την καλύτερη λειτουργία των αγορών εργασίας και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης
- Το πλαίσιο για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού πρέπει να αναθεωρηθεί ώστε να διασφαλιστεί ότι η δυναμική των μισθών υποστηρίζει την πλήρη απασχόληση. Μετά τα μέτρα που ελήφθησαν το Φεβρουάριο για την εκ νέου ευθυγράμμιση των κατώτατων ορίων μισθών, ο στόχος - όπως συμφωνήθηκε στο πρόγραμμα - θα πρέπει να είναι η υιοθέτηση ενός χρονοδιαγράμματος για τη θέσπιση ενιαίου ελάχιστου νόμιμου μισθού σε μόνιμη βάση νομοθετημένου από την κυβέρνηση μετά από διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους. Αυτό το σύστημα θα πρέπει να παρέχει ένα βασικό επίπεδο για τα εισοδήματα από εργασία.
-Το μη μισθολογικό κόστος εργασίας και τα εμπόδια στην απασχόληση θα πρέπει να αντιμετωπιστούν για την υποστήριξη της ανταγωνιστικότητας και την ελάφρυνση της πίεσης επί των μισθών: Η φορολογική επιβάρυνση της εργασίας θα πρέπει να μειωθεί. Θα πρέπει να προταθούν συγκεκριμένα μέτρα για τη μείωση των συντελεστών κοινωνικών εισφορών κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες με έναν δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο (όπως προβλέπει το δεύτερο πρόγραμμα).
- Λοιπά μη μισθολογικά κόστη, που τελικά επηρεάζουν το κόστος εισόδου και εφόδου, θα πρέπει να επανεξεταστούν και να μειωθούν, λαμβάνοντας υπόψη τα αποτελέσματα των πρόσφατων μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας.
-Οι υπερβολικές κανονιστικές επιβαρύνσεις θα πρέπει να μειωθούν, ενώ η ρυθμιστική αποτελεσματικότητα θα πρέπει να αυξηθεί. Αυτές περιλαμβάνουν τις περίπλοκες διαδικασίες υποβολής στοιχείων και απαιτήσεις έγκρισης από την Επιθεώρηση Εργασίας. Μια ολοκληρωμένη στρατηγική για τη μεταρρύθμιση της Επιθεώρησης Εργασίας. Θα πρέπει να υιοθετηθεί ένας χάρτης πορείας και να συναφθεί μια ανεξάρτητη αξιολόγηση της Επιθεώρησης Εργασίας από διεθνείς εμπειρογνώμονες, που θα καλύπτει τα καθήκοντα, τις δραστηριότητες, τη διάρθρωση και την επιβολή και τη δομή ποινών για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας (συμπεριλαμβανομένης της αδήλωτης εργασίας) σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητ ας. Η κυβέρνηση θα πρέπει να είναι έτοιμη να λάβει άμεσα τα αναγκαία διορθωτικά μέτρα αμέσως μετά από αυτό.
-Η ανεργία είναι πολύ υψηλή, και απαιτούνται πολιτικές για να μη γίνει δομική. Το ΕΚΤ μπορεί να παρέχει τους πόρους που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ενσωμάτωση των ανέργων σε οικονομικούς τομείς με υψηλότερη δυναμική ανάπτυξης. Οι διαδικασίες που σχετίζονται με προγράμματα του ΕΚΤ (δηλ. εκείνες που συνδυάζουν εργασία και εκπαίδευση μαζί με τα προγράμματα κοινωνικής εργασίας) θα πρέπει να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό, με σκοπό να ξεκινήσει η εφαρμογή των προγραμμάτων έως το τέλος Σεπτεμβρίου.
Κι όλα αυτα απαιτούνται απο την τρόικα όταν σύμφωνα με την έκθεση του ΙΝΕ- ΓΣΕΕ για την Ελληνική Οικονομία, το ποσοστό της πραγματικής ανεργίας τα επόμενα χρόνια θα φθάσει το 34%. Μάλιστα, οι ειδικοί εκτιμούν ότι η ανεργία θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα τουλάχιστον μια 7ετία. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με το Ινστιτούτο της ΓΣΕΕ, το εισόδημα των εργαζομένων και των συνταξιούχων έχει μειωθεί κατά 50% σε σχέση με το 2008, λόγω της περικοπής μισθών και συντάξεων αλλά και των νέων φόρων, ρίχνοντας την αγοραστική δύναμη των ελληνικών νοικοκυριών, σε επίπεδα της δεκαετίας του 1980. Σύμφωνα με την έκθεση της ΓΣΕΕ, για το 2012, οι πραγματικοί μισθοί στην Ελλάδα σε σχέση με τον μέσο όρο των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαμορφώνονται στο 68,5%με τάση την περαιτέρω υποχώρηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου