Κύριε Υπουργέ,
Κατ’ αρχήν δεν μπορεί κανείς να διαφωνήσει ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα απαιτεί τολμηρές και βαθιές τομές. Εσείς το τολμήσατε. Το σχέδιο «Αθηνά» φέρνει σημαντικές μεταβολές και αποτελεί σοβαρό βήμα θεσμικών αλλαγών, (διοικητικού, οργανωτικού και διαχειριστικού χαρακτήρα) προς τη σωστή κατεύθυνση.
Η ορθολογική χωροταξική κατανομή των Πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και η διαφύλαξη της ενότητας του γνωστικού αντικειμένου, συμφωνούμε ότι πρέπει να είναι από τις βασικές αρχές του εκπαιδευτικού συστήματος.
Παράλληλα, όμως, επειδή το θέμα αφορά την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία μας ως σύνολο πρέπει εντός της κάθε διοικητικής περιφέρειας να επικρατήσουν οι αρχές της ίσης μεταχείρισης και της κοινωνικής συνοχής (αποδοχής). Οι αρχές αυτές υπερτερούν έναντι οιασδήποτε άλλης σκοπιμότητας.
Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, που έχει μεγάλη χωροταξική διασπορά, σήμερα διαθέτει Πανεπιστήμιο στην Κέρκυρα, δύο τμήματα ΤΕΙ στη Ζάκυνθο, τέσσερα στη Κεφαλονιά και δύο (εφαρμογές πληροφορικής) στη Λευκάδα. Σύμφωνα με το σχέδιο «Αθηνά» η Ζάκυνθος κρατάει τα δύο τμήματα ΤΕΙ σε ένα. H Κεφαλονιά τα δύο από τα τέσσερα και η Λευκάδα μένει χωρίς ΤΕΙ , αφού και τα δύο τμήματα, που σήμερα λειτουργούν, μεταφέρονται και ενώνονται με το ένα αντίστοιχο τμήμα της Άρτας, που είναι άλλη περιφέρεια!
Η μέχρι σήμερα πορεία της «Διαβούλευσης» δείχνει ότι Ζάκυνθος και Κεφαλονιά κρατούν όλα τα γνωστικά αντικείμενα, επομένως, και τους φοιτητές. Αντίθετα, η Λευκάδα χάνει και γνωστικό αντικείμενο και φοιτητές. Φαίνεται δε να κερδίζει την πιθανότητα να δημιουργηθεί νέο τμήμα ΤΕΙ αγνώστου ακόμη γνωστικού αντικειμένου.
Η πορεία αυτή οδηγεί στο συμπέρασμα, ότι για τη Λευκάδα δεν ισχύουν οι δύο βασικές αρχές της ίσης μεταχείρισης και της κοινωνικής συνοχής (αποδοχής) που διασφαλίζουν Δημοκρατία και Ισοπολιτεία.
Κύριε Υπουργέ,
Είναι φανερό ότι στη περίπτωση της Λευκάδας ο νομοθέτης παραβιάζει και τις δύο βασικές αρχές και αυτό είμαι βέβαιος ότι δεν το αποδέχεστε. Η Λευκάδα πρέπει να τύχει εφαρμογής και των δύο ανωτέρω βασικών αρχών. Ο λαός της αισθάνεται παραγκωνισμένος και κατώτερος από την ιστορία του. Ορθώς, επομένως, φαίνεται να αποδέχεστε την άποψη ότι και η Λευκάδα πρέπει να κρατήσει το ΤΕΙ. Στα πλαίσια δε της Περιφερειακής και Χωροταξικής ενότητας πιστεύω ότι πρέπει να κρατηθεί και το γνωστικό αντικείμενο «Εφαρμογές Πληροφορικής», όταν μάλιστα ,σύμφωνα με την ορθή σκέψη σας, (προς την οποία συμφωνούμε) το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων μπορεί να λειτουργήσει ως ομόσπονδο με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο.
Για την παραμονή του ΤΕΙ στη Λευκάδα με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο συνηγορούν και οι εξής λόγοι:
- Το γνωστικό αντικείμενο δεν αντιστρατεύεται και δεν υποκαθιστά κανένα από τα άλλα γνωστικά αντικείμενα του ΤΕΙ Ι.Ν. Αντίθετα, τα συμπληρώνει αφού καλύπτει διαστρωματικά ενδοπεριφερειακά θεωρητικές και θετικές κατευθύνσεις σπουδών σε ΤΕΙ και πανεπιστήμιο Ι.Ν.
- Η αγορά εργασίας έχει ανάγκη από αποφοίτους του συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου (ο βαθμός απορρόφησης είναι υψηλός).
- Οι υποψήφιοι φοιτητές έχουν δείξει μέχρι σήμερα εμπράκτως την προτίμησή τους για τη Λευκάδα, ενώ έχει στο ΤΕΙ δημιουργηθεί σοβαρός πυρήνας ερευνητικής επιστημονικής ομάδας ως προς το γνωστικό αντικείμενο. Σημειώνεται ότι το ΤΕΙ Λευκάδας με το συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο είναι από τα πρώτα στην Ελλάδα με συνολικό αριθμό μαθημάτων που ολοκληρώνουν τον κύκλο σπουδών .
- Το τμήμα , όπως φαίνεται στο συνημμένο πίνακα , διαθέτει σήμερα πέντε μόνιμα μέλη εκπαιδευτικού προσωπικού (και όχι κανέναν όπως κάποιοι εκτός Υπουργείου ισχυρίζονται) .
- Το ΤΕΙ Λευκάδος δεν αντιστρατεύεται το ΤΕΙ Άρτας , που είναι νεότερο και ανήκει σε άλλη Χωροταξική Εκπαιδευτική Περιφέρεια. Αντίθετα, λόγω κοντινής απόστασης μεταξύ των δύο πόλεων και δεδομένης της άμεσης πρόσβασης στο νησί , δεν αποκλείεται η εκπαιδευτική συνεργασία των δύο μονάδων. Εμείς οι Λευκάδιοι , δεν επιθυμούμε ανταγωνισμό και υποκατάσταση με το ΤΕΙ ΄Αρτας ,αλλά συναγωνισμό και συνεργασία αν και θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε , για πολλούς λόγους , το τμήμα Άρτας να ενωθεί με εκείνο της Λευκάδας .
- Με την παραμονή του ΤΕΙ αποφεύγεται η ξαφνική μεταφορά χιλίων και πλέον φοιτητών από τη Λευκάδα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους ίδιους τους φοιτητές και για τον τόπο .
Για όλους τους ανωτέρω λόγους και άλλους πρόσθετους το ΤΕΙ Λευκάδος πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο και με προοπτική αναβάθμισής του στα πλαίσια της Χωροταξικής Περιφερειακής Εκπαιδευτικής Ενότητας των Ι. Ν .
Κύριε Υπουργέ,
Να είστε βέβαιος ότι οι Λευκαδίτες θα σας δικαιώσουν.
Σε αντίθετη περίπτωση (που δεν το βλέπουμε ορθό) όπου το ΤΕΙ ως εκπαιδευτική μονάδα παραμένει αλλά αλλάζει γνωστικό αντικείμενο, αν κανείς αγνοήσει σοβαρές πιθανές συνέπειες σε διαταραχές, ανισορροπίες και άνιση μεταχείριση τότε το νέο γνωστικό αντικείμενο πρέπει να έχει σχέση με τον τόπο και την ιστορία του αλλά και την αγορά εργασίας , υπό στενή και ευρεία έννοια, ως πόλο έλξης τουριστικού προορισμού όλων των μορφών. Αυτό αποτελεί αναγκαία και απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να υπάρξει προσέλκυση εγγραφής ικανού αριθμού φοιτητών και εξασφάλιση αγοράς εργασίας για τους αποφοίτους.
Η Λευκάδα, όμως, δεν αξίζει αυτής της δοκιμασίας και άνισης μεταχείρισης που θέτουν σε αμφιβολία την κοινωνική της συνοχή αλλά και την αποτελεσματικότητα της επιχειρούμενης ορθά εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.
Με τιμή
Δρ. Ξενοφών Βεργίνης
Πρ. Βουλευτής Λευκάδας
Κατ’ αρχήν δεν μπορεί κανείς να διαφωνήσει ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα απαιτεί τολμηρές και βαθιές τομές. Εσείς το τολμήσατε. Το σχέδιο «Αθηνά» φέρνει σημαντικές μεταβολές και αποτελεί σοβαρό βήμα θεσμικών αλλαγών, (διοικητικού, οργανωτικού και διαχειριστικού χαρακτήρα) προς τη σωστή κατεύθυνση.
Η ορθολογική χωροταξική κατανομή των Πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και η διαφύλαξη της ενότητας του γνωστικού αντικειμένου, συμφωνούμε ότι πρέπει να είναι από τις βασικές αρχές του εκπαιδευτικού συστήματος.
Παράλληλα, όμως, επειδή το θέμα αφορά την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία μας ως σύνολο πρέπει εντός της κάθε διοικητικής περιφέρειας να επικρατήσουν οι αρχές της ίσης μεταχείρισης και της κοινωνικής συνοχής (αποδοχής). Οι αρχές αυτές υπερτερούν έναντι οιασδήποτε άλλης σκοπιμότητας.
Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, που έχει μεγάλη χωροταξική διασπορά, σήμερα διαθέτει Πανεπιστήμιο στην Κέρκυρα, δύο τμήματα ΤΕΙ στη Ζάκυνθο, τέσσερα στη Κεφαλονιά και δύο (εφαρμογές πληροφορικής) στη Λευκάδα. Σύμφωνα με το σχέδιο «Αθηνά» η Ζάκυνθος κρατάει τα δύο τμήματα ΤΕΙ σε ένα. H Κεφαλονιά τα δύο από τα τέσσερα και η Λευκάδα μένει χωρίς ΤΕΙ , αφού και τα δύο τμήματα, που σήμερα λειτουργούν, μεταφέρονται και ενώνονται με το ένα αντίστοιχο τμήμα της Άρτας, που είναι άλλη περιφέρεια!
Η μέχρι σήμερα πορεία της «Διαβούλευσης» δείχνει ότι Ζάκυνθος και Κεφαλονιά κρατούν όλα τα γνωστικά αντικείμενα, επομένως, και τους φοιτητές. Αντίθετα, η Λευκάδα χάνει και γνωστικό αντικείμενο και φοιτητές. Φαίνεται δε να κερδίζει την πιθανότητα να δημιουργηθεί νέο τμήμα ΤΕΙ αγνώστου ακόμη γνωστικού αντικειμένου.
Η πορεία αυτή οδηγεί στο συμπέρασμα, ότι για τη Λευκάδα δεν ισχύουν οι δύο βασικές αρχές της ίσης μεταχείρισης και της κοινωνικής συνοχής (αποδοχής) που διασφαλίζουν Δημοκρατία και Ισοπολιτεία.
Κύριε Υπουργέ,
Είναι φανερό ότι στη περίπτωση της Λευκάδας ο νομοθέτης παραβιάζει και τις δύο βασικές αρχές και αυτό είμαι βέβαιος ότι δεν το αποδέχεστε. Η Λευκάδα πρέπει να τύχει εφαρμογής και των δύο ανωτέρω βασικών αρχών. Ο λαός της αισθάνεται παραγκωνισμένος και κατώτερος από την ιστορία του. Ορθώς, επομένως, φαίνεται να αποδέχεστε την άποψη ότι και η Λευκάδα πρέπει να κρατήσει το ΤΕΙ. Στα πλαίσια δε της Περιφερειακής και Χωροταξικής ενότητας πιστεύω ότι πρέπει να κρατηθεί και το γνωστικό αντικείμενο «Εφαρμογές Πληροφορικής», όταν μάλιστα ,σύμφωνα με την ορθή σκέψη σας, (προς την οποία συμφωνούμε) το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων μπορεί να λειτουργήσει ως ομόσπονδο με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο.
Για την παραμονή του ΤΕΙ στη Λευκάδα με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο συνηγορούν και οι εξής λόγοι:
- Το γνωστικό αντικείμενο δεν αντιστρατεύεται και δεν υποκαθιστά κανένα από τα άλλα γνωστικά αντικείμενα του ΤΕΙ Ι.Ν. Αντίθετα, τα συμπληρώνει αφού καλύπτει διαστρωματικά ενδοπεριφερειακά θεωρητικές και θετικές κατευθύνσεις σπουδών σε ΤΕΙ και πανεπιστήμιο Ι.Ν.
- Η αγορά εργασίας έχει ανάγκη από αποφοίτους του συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου (ο βαθμός απορρόφησης είναι υψηλός).
- Οι υποψήφιοι φοιτητές έχουν δείξει μέχρι σήμερα εμπράκτως την προτίμησή τους για τη Λευκάδα, ενώ έχει στο ΤΕΙ δημιουργηθεί σοβαρός πυρήνας ερευνητικής επιστημονικής ομάδας ως προς το γνωστικό αντικείμενο. Σημειώνεται ότι το ΤΕΙ Λευκάδας με το συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο είναι από τα πρώτα στην Ελλάδα με συνολικό αριθμό μαθημάτων που ολοκληρώνουν τον κύκλο σπουδών .
- Το τμήμα , όπως φαίνεται στο συνημμένο πίνακα , διαθέτει σήμερα πέντε μόνιμα μέλη εκπαιδευτικού προσωπικού (και όχι κανέναν όπως κάποιοι εκτός Υπουργείου ισχυρίζονται) .
- Το ΤΕΙ Λευκάδος δεν αντιστρατεύεται το ΤΕΙ Άρτας , που είναι νεότερο και ανήκει σε άλλη Χωροταξική Εκπαιδευτική Περιφέρεια. Αντίθετα, λόγω κοντινής απόστασης μεταξύ των δύο πόλεων και δεδομένης της άμεσης πρόσβασης στο νησί , δεν αποκλείεται η εκπαιδευτική συνεργασία των δύο μονάδων. Εμείς οι Λευκάδιοι , δεν επιθυμούμε ανταγωνισμό και υποκατάσταση με το ΤΕΙ ΄Αρτας ,αλλά συναγωνισμό και συνεργασία αν και θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε , για πολλούς λόγους , το τμήμα Άρτας να ενωθεί με εκείνο της Λευκάδας .
- Με την παραμονή του ΤΕΙ αποφεύγεται η ξαφνική μεταφορά χιλίων και πλέον φοιτητών από τη Λευκάδα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους ίδιους τους φοιτητές και για τον τόπο .
Για όλους τους ανωτέρω λόγους και άλλους πρόσθετους το ΤΕΙ Λευκάδος πρέπει να συνεχίσει να λειτουργεί με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο και με προοπτική αναβάθμισής του στα πλαίσια της Χωροταξικής Περιφερειακής Εκπαιδευτικής Ενότητας των Ι. Ν .
Κύριε Υπουργέ,
Να είστε βέβαιος ότι οι Λευκαδίτες θα σας δικαιώσουν.
Σε αντίθετη περίπτωση (που δεν το βλέπουμε ορθό) όπου το ΤΕΙ ως εκπαιδευτική μονάδα παραμένει αλλά αλλάζει γνωστικό αντικείμενο, αν κανείς αγνοήσει σοβαρές πιθανές συνέπειες σε διαταραχές, ανισορροπίες και άνιση μεταχείριση τότε το νέο γνωστικό αντικείμενο πρέπει να έχει σχέση με τον τόπο και την ιστορία του αλλά και την αγορά εργασίας , υπό στενή και ευρεία έννοια, ως πόλο έλξης τουριστικού προορισμού όλων των μορφών. Αυτό αποτελεί αναγκαία και απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου να υπάρξει προσέλκυση εγγραφής ικανού αριθμού φοιτητών και εξασφάλιση αγοράς εργασίας για τους αποφοίτους.
Η Λευκάδα, όμως, δεν αξίζει αυτής της δοκιμασίας και άνισης μεταχείρισης που θέτουν σε αμφιβολία την κοινωνική της συνοχή αλλά και την αποτελεσματικότητα της επιχειρούμενης ορθά εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.
Με τιμή
Δρ. Ξενοφών Βεργίνης
Πρ. Βουλευτής Λευκάδας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου