Το έργο της κατασκευής της Ιόνιας Οδού είναι ένα όνειρο για τους κατοίκους της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου εδώ και δεκαετίες. Ξεκινά από το Αντίρριο, μετά τη μεγάλη γέφυρα και περνά από το Μεσολόγγι, το Αγρίνιο, την Αμφιλοχία, την Άρτα για να καταλήξει στα Ιωάννινα σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό.Πρόκειται για ένα έργο που έρχεται να δώσει νέα ώθηση σε όλους τους νομούς της ευρύτερης περιοχής εξυπηρετώντας/ συνδέοντας επαρκέστερα 3 λιμάνια (Πάτρα – Αστακός – Ηγουμενίτσα), 3 Αεροδρόμια (Άραξος, Άκτιο, Γιάννενα) και βελτιώνοντας σε άνεση και ταχύτητα την πρόσβαση γνωστών Τουριστικών και Αρχαιολογικών περιοχών μεγάλης σημασίας κατά μήκος της διαδρομής.
Έχει συνολικό μήκος 196 χλμ. και χρηματοδοτήθηκε με τη μέθοδο της παραχώρησης και προβλέπει εκμετάλλευση από ιδιωτικές εταιρείες για χρονική περίοδο 30 ετών και μερική χρηματοδότηση από το Κράτος και από την παραχωρησιούχο εταιρεία.
Ανάδοχο σχήμα είναι η κοινοπραξία των εταιριών ACS Group, FERROVIAL και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την επωνυμία ΝΕΑ ΟΔΟΣ ενώ το ο συνολικός προϋπολογισμός (που περιλαμβάνει και την κατασκευή της Νέας Οδού) φτάνει στο ποσό των 1,18 δις ευρώ. Σύμφωνα με τα όσα ορίζει η σύμβαση παραχώρησης η χρηματοδότηση θα γίνει:
• Με κεφάλαια του Δημοσίου (συμπεριλαμβανομένων των κεφαλαίων της Ε.Ε.) ύψους 360 εκατ. ευρώ.
• Με ιδία κεφάλαια ύψους περίπου 198,6 εκατ. ευρώ.
• Με τραπεζικά κεφάλαια 662 εκατ. ευρώ περίπου.
Από τα 196 χιλιόμετρα δρόμου έχει ολοκληρωθεί η παράκαμψη Αγρινίου μήκους 34 χιλιομέτρων και η παράκαμψη Άρτας μήκους 7 χιλιομέτρων. Και τα δύο έργα κατασκευάστηκαν ως δημόσια έργα.Το έργο από τα τέλη του 2010 παραμένει σταματημένο και εντάσσεται στα έργα με παραχώρηση που έχουν χαρακτηριστεί παγωμένα. Από την συμφωνία που επετεύχθη τον Νοέμβριο του 2012 από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών και τους παραχωρησιούχους, η Ιόνια Οδός ήταν η πιο κερδισμένη καθώς εξασφάλισε την κατασκευή όλου του αρχικού τμήματος, χωρίς να υπάρχουν περικοπές ενώ η χρηματοδότηση έχει εξασφαλιστεί από την ΕΤΕπ.
Ελπίδα είναι τις επόμενες μέρες να ολοκληρωθεί επιτυχώς και η διαπραγμάτευση με τις τράπεζες έτσι ώστε το επόμενο διάστημα να αρχίσουν και πάλι τα έργα στον οδικό άξονα. Ένα από τα μεγάλα θέματα που θα κληθεί να λύσει το Υπουργείο είναι η διέλευση της Κλόκοβας, του βουνού που βρίσκεται μετά το Αντίρριο με κατεύθυνση το Μεσολόγγι. Αν επιλεχθεί η μέθοδος της σήραγγας θα χρειαστεί αρκετά χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί ακόμα και αν το υπόλοιπο έργο λειτουργεί.
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Στα 196 km του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού, περιλαμβάνονται ανάμεσα σε άλλα:
• 24 γέφυρες συνολικού μήκους μονού κλάδου περίπου 7.0 χλμ.,
• 4 σήραγγες συνολικού μήκους μονού κλάδου περίπου 11,200 μ.
• Πάνω από 77 κάτω διαβάσεις συνολικού μήκους περίπου 2,5 χλμ. και
• 24 άνω διαβάσεις συνολικού μήκους 1,4 χλμ. και
• 392 οχετοί διαφόρων τύπων και διατομών συνολικού μήκους πάνω από 17,0 χλμ.
Το έργο περιλαμβάνεται στον Κατάλογο με τα Μεγάλα Υπό Κατασκευή Έργα στην Ελλάδα και η κατασκευή του έργου έχει σταματήσει εδώ και σχεδόν δύο χρόνια. Η χρονολογία συνολικής ολοκλήρωσης του είναι άγνωστη προς το παρόν.
http://e-vonitsa.blogspot.gr
Έχει συνολικό μήκος 196 χλμ. και χρηματοδοτήθηκε με τη μέθοδο της παραχώρησης και προβλέπει εκμετάλλευση από ιδιωτικές εταιρείες για χρονική περίοδο 30 ετών και μερική χρηματοδότηση από το Κράτος και από την παραχωρησιούχο εταιρεία.
Ανάδοχο σχήμα είναι η κοινοπραξία των εταιριών ACS Group, FERROVIAL και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την επωνυμία ΝΕΑ ΟΔΟΣ ενώ το ο συνολικός προϋπολογισμός (που περιλαμβάνει και την κατασκευή της Νέας Οδού) φτάνει στο ποσό των 1,18 δις ευρώ. Σύμφωνα με τα όσα ορίζει η σύμβαση παραχώρησης η χρηματοδότηση θα γίνει:
• Με κεφάλαια του Δημοσίου (συμπεριλαμβανομένων των κεφαλαίων της Ε.Ε.) ύψους 360 εκατ. ευρώ.
• Με ιδία κεφάλαια ύψους περίπου 198,6 εκατ. ευρώ.
• Με τραπεζικά κεφάλαια 662 εκατ. ευρώ περίπου.
Από τα 196 χιλιόμετρα δρόμου έχει ολοκληρωθεί η παράκαμψη Αγρινίου μήκους 34 χιλιομέτρων και η παράκαμψη Άρτας μήκους 7 χιλιομέτρων. Και τα δύο έργα κατασκευάστηκαν ως δημόσια έργα.Το έργο από τα τέλη του 2010 παραμένει σταματημένο και εντάσσεται στα έργα με παραχώρηση που έχουν χαρακτηριστεί παγωμένα. Από την συμφωνία που επετεύχθη τον Νοέμβριο του 2012 από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών και τους παραχωρησιούχους, η Ιόνια Οδός ήταν η πιο κερδισμένη καθώς εξασφάλισε την κατασκευή όλου του αρχικού τμήματος, χωρίς να υπάρχουν περικοπές ενώ η χρηματοδότηση έχει εξασφαλιστεί από την ΕΤΕπ.
Ελπίδα είναι τις επόμενες μέρες να ολοκληρωθεί επιτυχώς και η διαπραγμάτευση με τις τράπεζες έτσι ώστε το επόμενο διάστημα να αρχίσουν και πάλι τα έργα στον οδικό άξονα. Ένα από τα μεγάλα θέματα που θα κληθεί να λύσει το Υπουργείο είναι η διέλευση της Κλόκοβας, του βουνού που βρίσκεται μετά το Αντίρριο με κατεύθυνση το Μεσολόγγι. Αν επιλεχθεί η μέθοδος της σήραγγας θα χρειαστεί αρκετά χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί ακόμα και αν το υπόλοιπο έργο λειτουργεί.
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ Στα 196 km του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού, περιλαμβάνονται ανάμεσα σε άλλα:
• 24 γέφυρες συνολικού μήκους μονού κλάδου περίπου 7.0 χλμ.,
• 4 σήραγγες συνολικού μήκους μονού κλάδου περίπου 11,200 μ.
• Πάνω από 77 κάτω διαβάσεις συνολικού μήκους περίπου 2,5 χλμ. και
• 24 άνω διαβάσεις συνολικού μήκους 1,4 χλμ. και
• 392 οχετοί διαφόρων τύπων και διατομών συνολικού μήκους πάνω από 17,0 χλμ.
Το έργο περιλαμβάνεται στον Κατάλογο με τα Μεγάλα Υπό Κατασκευή Έργα στην Ελλάδα και η κατασκευή του έργου έχει σταματήσει εδώ και σχεδόν δύο χρόνια. Η χρονολογία συνολικής ολοκλήρωσης του είναι άγνωστη προς το παρόν.
http://e-vonitsa.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου