Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

H ζεύξη της Λευκάδας σ' ένα εναλλακτικό σχέδιο ανάπτυξης

ΣΥΡΙΖΑ: η ζεύξη της Λευκάδας σ' ένα εναλλακτικό σχέδιο ανάπτυξης
ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

«…Δεν είμαστε εχθροί της ανάπτυξης αλλά εχθροί της καταστροφής!»
Η ανάπτυξη λειτουργεί σε όφελος της κοινωνίας, όταν γίνεται με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, με σχεδιασμό την αξιοποίηση των πλουτοπαρα-γωγικών πηγών, του ανθρώπινου δυναμικού και έχει στόχο τη διαρκή κοινωνική ανταποδοτικότητα. Αυτή είναι η ανάπτυξη που οραματιζόμαστε και σχεδιάζουμε! Και αυτή η ανάπτυξη δεν περνά μέσα από τα μνημόνια που στόχο έχουν να μετατρέψουν τη χώρα σε αποικία χρέους των δανειστών της.
Ο τόπος που ζούμε είναι ευλογημένος. Πολλά χρόνια όμως, οι δυνατότητές του έμειναν αναξιοποίητες από όσους διαχειρίστηκαν τις τύχες του. Δεν είχαν σχέδιο παρά μόνο για όσα η διαπλοκή της οικονομικής με την πολιτική εξουσία, βάφτιζε ως «ανάπτυξη» για να επωφεληθεί της υπεραξίας εργολαβιών που κόστιζαν και κοστίζουν στο ελληνικό δημόσιο 3 και 4 φορές περισσότερο από ότι τα αντίστοιχα έργα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Η διαπλοκή της οικονομικής με την πολιτική εξουσία ξεκοκάλισε όλες τις δημόσιες επενδύσεις, όλα τα ευρωπαϊκά κονδύλια, όλους τους αναπτυ-ξιακούς πόρους που δικαιούμαστε ως λαός (γιατί δίναμε από το υστέρημά μας), χωρίς να αφήσει πίσω στοιχειώδεις αναπτυξιακές υποδομές που θα μπορούσαν να μας προστατεύσουν τώρα στην περίοδο της κρίσης.                      Η ίδια διαπλοκή, οι ίδιοι άνθρωποι ψάχνουν να βρουν τρόπους να επωφεληθούν και τώρα την περίοδο της κρίσης. Προγραμματίζουν έργα χωρίς τη γνώμη και τη διαβούλευση της κοινωνίας, αυτοί που μας έκαναν σεμινάρια και διδασκαλία περί συμμετοχικής δημοκρατίας, που σημαίνει ότι για θέματα μεγάλης σπουδαιότητας θα πρέπει να προηγηθεί η λαϊκή συναίνεση.
Στην περίπτωση της Λευκάδας προτάσσουν σαν αναπτυξιακό έργο την υποθαλάσσια ζεύξη (με κόστος περί τα 80 εκατ. ευρώ) αυτοί που έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τα τραγικά αδιέξοδα της διαχείρισης απορριμμάτων και που δεν μπόρεσαν ή δεν θέλησαν να λύσουν τα προβλήματα υδρεύσεων, βιολογικών καθαρισμών, αποχετεύσεων, προστασίας των ακτών, χωροταξικού σχεδιασμού, σχεδίων πόλης, βελτίωσης του οδικού δικτύου. Προτείνουν την υποθαλάσσια ζεύξη με τη μέθοδο χρηματοδότησης υποδομών με παραχώρηση (σε ιδιώτες φυσικά) ως μονόδρομο, αυτοί που άμεσα ή έμμεσα στήριξαν «τον περιορισμό του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων σε απίστευτα χαμηλά ποσά» (όπως οι ίδιοι αναφέρουν), ενώ επιλεκτικά ξεχνούν ότι το έργο ξεκίνησε ως Δημόσιο.            
Η παραχώρηση αφορά στην εκμετάλλευση του έργου για πολλά χρόνια από τον ιδιώτη-κατασκευαστή με τη μέθοδο της επιβολής διοδίων αλλά και την                               




εκχώρηση μεγάλου μέρους του ανατολικού ιχθυοτροφείου (Αβλέμονας) για την κατασκευή και εκμετάλλευση μαρίνας πολυτελών σκαφών και προβλήτα κρουαζιερόπλοιου. Η συμμετοχή του δημοσίου στο έργο ανέρχεται σε 20 εκατομμύρια ευρώ περίπου.
Εκφράζουμε την αντίθεσή μας:
* Στην χρηματοδότηση υποδομών με παραχώρηση, ΣΔΙΤ και λοιπών μεθόδων που παραχωρούν-χαρίζουν δημόσια αγαθά για εκμετάλλευση σε ιδιώτες.
* Στην επιβολή διοδίων που θα προκαλέσει πολλαπλή οικονομική επιβάρυνση στους κατοίκους, τις επιχειρήσεις των νησιών και τους επισκέπτες.
* Στην ιδιωτικοποίηση του φυσικού περιβάλλοντος (κυρίως προστατευό-μενων περιοχών) μέρος του οποίου αποτελεί το απαιτούμενο για την κατασκευή μαρίνας τμήμα του ιχθυοτροφείου.
Εναντιωνόμαστε σε πειρατικές επενδύσεις που λεηλατούν το περιβάλλον, τους φυσικούς και υλικούς πόρους.
Δεν είμαστε εχθροί της ανάπτυξης.  Είμαστε εχθροί της καταστροφής.
Ο ΣΥΡΙΖΑ Λευκάδας προτείνει:
* Την βελτίωση της ζεύξης με κατασκευή νέας γέφυρας (η μορφή της οποίας θα αποτελέσει αντικείμενο διαβούλευσης και μελέτης) στην ίδια θέση με την υποθαλάσσια και με κόστος το 1/10 περίπου της υποθαλάσσιας). Έτσι θα απαλλαγεί από τις δυσμενείς επιπτώσεις της αυξημένης κυκλοφορίας οχημάτων η ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους περιοχή Γύρας-Αγίας Μαρίνας καθώς και η ανατολική παραλία της πόλης.
* Η νέα ζεύξη να είναι δημόσιο έργο και να μην επιβαρύνει τους πολίτες με διόδια.
* Να παραμείνει η υφιστάμενη γέφυρα στη θέση της και να συντηρείται.
* Η διαφορά κόστους σε όφελος του δημοσίου με την κατασκευή νέας ζεύξης (έναντι της υποθαλάσσιας) στην προτεινόμενη θέση, να διατεθεί σε έργα υποδομής άμεσης προτεραιότητας της Λευκάδας όπως:                       διαχείριση απορριμμάτων, βελτίωση δικτύων ύδρευσης, επέκταση και βελτίωση βιολογικών καθαρισμών, προστασία των δυτικών ακτών από τη διάβρωση,  επέκταση και βελτίωση του οδικού δικτύου.
 
     Μάρτης 2014


Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ Λευκάδας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου