ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σας κοινοποιώ την επιστολή που απέστειλα στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ως αποτέλεσμα του διαλόγου που συντελέσθηκε, μετά την επιστολή μου προς τους φορείς της Λευκάδας, για το επίμαχο θέμα της ζεύξης.
Στην επιστολή έχουν επισυναφθεί οι θέσεις-απαντήσεις των φορέων που συζήτησαν το θέμα και αναφέρονται παρακάτω:
Προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Με αφορμή την επικείμενη δημοπράτηση, (13-05-2014), της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας, αναπτύχθηκε στη Λευκάδα ιδιαίτερος διάλογος μεταξύ των φορέων της περιφερειακής μας ενότητας, ο οποίος κατέληξε σε αποφάσεις των φορέων επί του θέματος, τις οποίες σας αποστέλλω.
Προσωπικά ζήτησα με σχετική επιστολή διαμόρφωση γνώμης κάθε φορέα, μέσω συζήτησης στο Διοικητικό του Συμβούλιο, τόσο για το θέμα της ζεύξης Λευκάδας – Αιτωλοακαρνανίας όσο και των συνοδών έργων (Μαρίνα μεγάλων σκαφών, νέες θαλάσσιες εγκαταστάσεις), σε συνδυασμό με την ενδεχόμενη επιβολή διοδίων.
Οι φορείς οι οποίοι τελικά έλαβαν θέση επί του ζητήματος και των οποίων σας αποστέλλω τις θέσεις τους, είναι οι εξής:
1. Δήμαρχος & Δημοτικό Συμβούλιο Λευκάδας
2. Αντιπεριφερειάρχης Λευκάδας
3. Επιμελητήριο Λευκάδας
4. Εμπορικός Σύλλογος Λευκάδας
5. Εργατικό Κέντρο Λευκάδας
6. Ένωση Ξενοδόχων Λευκάδας
Από τις απαντήσεις-αποφάσεις προκύπτει η σύμφωνη γνώμη των Λευκαδίων στην αναγκαιότητα κατασκευής του έργου, δια του οποίου θα παρακαμφθεί η κυκλοφοριακή επιβάρυνση της πόλης κατά τη διέλευση των οχημάτων, ενώ ταυτόχρονα θα δοθεί αναπτυξιακή ώθηση στην τοπική οικονομία, μέσω της διευκολύνσεως της διελεύσεως των πάσης φύσεως σκαφών που έρχονται στη Λευκάδα.
Κοινή συνισταμένη ωστόσο στις απαντήσεις, είναι η αντίθεση όλων στο ενδεχόμενο επιβολής διοδίων, προκειμένου να υπάρξει ανταποδοτικότητα στην επένδυση.
Η αντίθεση αυτή, προκύπτει κυρίως από το γεγονός ότι έχει διαμορφωθεί ιδιαίτερη σχέση της Λευκάδας με τις γειτονικές περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας, στην κοινωνική, εργασιακή, σπουδαστική, εμπορική και γενικότερα οικονομική διαμορφωμένη αλληλεπίδραση.
Ο πληθυσμός των γειτονικών αυτών περιοχών, που λόγω εγγύτητας συμβιώνουν μαζί μας, αποτελεί περίπου το 20% σε σχέση με τον πληθυσμό της πόλης της Λευκάδας και επομένως ο ενδεχόμενος κίνδυνος απομόνωσης και αποξένωσής του από το νησί, θα έχει σημαντικές επιπτώσεις, τόσο για τους ίδιους όσο και για το νομό μας.
Επειδή από τον εκτενή διάλογο, ιδιαίτερα στο Δημοτικό Συμβούλιο, προκύπτει ότι το κόστος του έργου ίσως είναι αρκετά μικρότερο από τις πρώτες εκτιμήσεις του υπουργείου σας, παρακαλώ πολύ να λάβετε ιδιαιτέρως υπόψη τις θέσεις των φορέων, ώστε να αποφευχθούν οι ενδεχόμενες επιβαρύνσεις των διοδίων.
Όπως θα διαπιστώσετε από τις θέσεις των φορέων, αυτό ίσως γίνεται εφικτό, επειδή οι ιδιαίτερες συνθήκες κατασκευής στον χώρο που έχει επιλεγεί, ευνοούν την πολύ οικονομικότερη κατασκευή του έργου, το οποίο θα μπορούσε σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των φορέων, είτε να κατασκευαστεί με χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά προγράμματα, είτε η ανταποδοτικότητά του να στηριχθεί αποκλειστικά στις συνοδές θαλάσσιες εγκαταστάσεις, ώστε να αποφευχθούν τα διόδια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου